L’AVE de Girona ja té el seu spin-off

El serial de l’estació de l’AVE de Girona encara no s’ha acabat, i estem pendents de nous i gloriosos capítols com ara el soterrament del finger, qui paga la restitució de l’exParc Central o què passarà quan torni a ploure amb una mica d’intensitat. Tot i això les nostres autoritats no defalleixen i, no fos cas que ens avorríssim, ara han decidit construir una nova estació prop de l’aeroport.

La discussió sobre on ubicar l’alta velocitat a Girona és més vella que l’anar a peu, i jo sempre vaig defensar que s’instal·lés dins de la trama urbana – i de fet l’experiència ha demostrat que les estacions fetes al mig del no res han acabat sent un fracàs. Això sí, jo partia de la base que som un país modern i civilitzat, i desconeixia la tragèdia que s’acabaria muntant gràcies a la prepotència de l’ADIF i la inutilitat de les autoritats locals.

Sobre aquesta estació a l’aeroport, permeteu-me una sèrie de reflexions.

Primer, se’ns diu que l’estació potenciarà el nombre de viatgers a l’aeroport, perquè “el temps del trajecte del TAV entre Barcelona i Vilobí serà de 30 minuts”. Sempre s’havia justificat la inversió a l’aeroport de Girona (i les grans subvencions a les companyies aèries) per l’impacte al turisme gironí, però té sentit fer una infrastructura per portar gent a Barcelona, que a més té un aeroport nou que no opera al màxim de la seva capacitat?

Segon, l’estació no s’ubicarà al mateix aeroport, sinó a 2 km, i amb connexió amb autobús. Que potser les imatges de tantes estacions fracassades repartides per Espanya no ens han ensenyat res?

Tercer, ara mateix el trajecte entre Girona i Barcelona dura 39 minuts, un temps elevadíssim pels 100 km escassos que són (feu la divisió). Parant a Vilobí augmentarem encara més el temps, entre la parada i l’acceleració/frenada del tren. Però vaja, tenir una alta velocitat lenta seria molt nostrat.

Quart, realment la Generalitat es pot gastar entre 8 i 10 milions d’euros per això? I a sobre en una obra que implicaria treballar estretament amb les autoritats de Madrid, que ja sabem que ho posen tot molt fàcil.

Si fos mal pensat diria que això s’anuncia abans de les eleccions i després quedarà en un calaix, i que no pot ser que realment pensin tirar endavant aquest despropòsit. Però és clar, amb els nostres polítics mai no se sap.

I parlant de polítics i eleccions. En una reunió amb veïns de Sant Narcís, el senyor alcalde de Girona em va dir personalment que “no serem com aquelles ciutats catalanes on, anys després, encara es nota el rastre del pas de l’ADIF”. Hi serà a temps de complir la seva promesa abans de les municipals? O vist el teatre de putxinel·lis en què s’ha convertit l’oposició, ja no li cal esforçar-se gaire?

2 respostes a “L’AVE de Girona ja té el seu spin-off

  1. Doncs jo vaig estudiar el tema en profunditat com a treball final de carrera i no és una mala idea. Això si, es necessària una gestió eficient de la infraestructura,cosa que de moment no tenim. Bon article!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s